kolmapäev, 5. märts 2014
Loodusõpetus: õuesõpe ja paaristöö.
Kahe loodusõpetuse tunni jaoks valisin ühe teema "Plaan ja kaart". Tegime mõlemad tunnid õues, mis koosnes praktilistest tegevustest. Esimeses tunnis koostasid lapsed ise kooliõue plaani. Järgmisel tunnil orienteerusid lapsed etteantud plaani järgi ja lahendasid ristsõna näol igas punktis ülesandeid. Muidugi lisandus sellele teemale eelkõige kaardi ja plaani peal kasutatavad leppemärgid.
Märkasin, et lastega on õues õppimine palju tulemuslikum. Olen ju üsna sageli lastega õues õppinud, aga praegu tänu praktikale lisandub tähelepanekuid, mida muidu võib-olla igapäeva töös ei märkagi, kuid mis tegelikult võivad minu enda töö jaoks edaspidi olla väga olulised.
Mõningad tähelepanekuid ka paaristööst. Kuna mul on kogu esimese kooliastme peale ainult neli last, siis rühmatöid just teha ei saa. Küll aga paaristööd. Esimesel korral kooli õueplaani koostamise jaoks lasin paarid loosi abil tekitada. Nii tekkis poiste paar ja tüdrukute paar. Panin tähele, et koostöö paaris tuleb poistel paremini välja. Teisel korral orienteerumiseks moodustasin paarid ise, nii et oleks poiss ja tüdruk paaris. Koostöö sellisel juhul toimis paremini, aga pärast ühist arutelu tuli välja, et kõige paremini üldse mõistab koostööd lahti seletada laps, kes muidu akadeemiliselt nii tugev ei ole. Seda oli siiski ka tema tegutsemises erinevate kaaslastega näha.
Niisiis, õue õppima võimalikult palju! Muidugi on minul seda teha tunduvalt lihtsam kui linnakooli õpetajatel. Jällegi on minu raskus just rühmetöid ja siiski ka paaristöid erinevate kaaslastega tekitada. Igal olukorral on omad miinused ja plussid!
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar